Annons
Annons

A THUNDERSTORM IS COMING


 

Det finns ett stort problem med min bestigning av Mt Kosciuszko. Det ska bli åskoväder de närmaste dagarna. Man borde inte vara uppe på ett berg vid sådana tillfällen. Samtidigt: Jag har ju åkt till andra sidan jorden för att göra det här. Det är liksom de här dagarna jag har. Men min plan är följande: Om det blir stabilt väder en längre tid ex under natten + förmiddagen så kommer jag hinna upp och ned innan det blir åskoväder på eftermiddagen. Det kan gå. Om inte så får det vänta. Det är inget jag vill riskera livet för. Jag har också lärt mig en läxa: Avsätt mer tid ifall vädret blir dåligt.

There is a big problem with my ascent of Mt Kosciuszko. It will be a lightning storm in the upcoming days. You should not be up on a mountain on such occasions. At the same time I’ve traveld to the other side of the world to do this. It’s these days I have. But my plan is as follows: If there is stable weather for a long time as during the night + morning I’ll can make it up and down before it gets thunderstorm in the afternoon. If not, it will have to wait. This is nothing I want to risk my life for. I have also learned a lesson: Allow more time if the weather gets bad.

(0)
(0)
Kommentera | Translate
 

Annons
Annons
Annons


Laddar